26 december, 2008

GOD JUL

Vi har haft en bra jul. Julafton var vi hos oss med min mamma och pappa, min storebror och hans familj, min faster Birgitta och Sven-Erik och min kusin Lars med familj. Vi var 16 st samanlagt.
Vi åt god mat och lite senare under kvällen kom Tomten på besök. Elin fick hjälpa Tomten att läsa på paketen eftersom han såg så dåligt...




Här får Sanna ett paket av Tomten.

Jag fick ett paket av Magnus och han hade köpt en Cuttlebug!! Det hade jag inte alls förväntat mig så jag blev glatt överraskad! Nu måste jag hitta mig ett fint alfabet så jag kan börja använda min lilla "groda" *klappar händerna*.
På juldagen var vi oxå här hos oss. Då kom Magnus föräldrar och hans syskon med familjer. Det var oxå mycket trevligt. Vi hade ingen tomte men barnen fick julklappar av farmor och farfar.
I början av december hade Sannas klass julfest. De hade ett luciatåg och sjöng flera julsånger. De var såå duktiga!!

Sist jag skrev (för över 1 månads sen!?!) så skrev jag att vi skulle baka pepparkakor. Det gjorde vi oxå. Sanna och hennes kompis Emilia bakade halva degen och Elin och hennes kompis Linn bakande andra halvan av degen. Pepparkakorna blev jätte goda men de tog slut fort...



Hoppas ni alla mår bra.
Vi tänker speciellt på Juni som brytit benet. Vi kommer snart och hälsar på!
Vi hörs snart igen.
Kramisar från Anna
























1 kommentar:

Anonym sa...

Tack själv för en trevlig julafton! God mat och trevligt sällskap-kan inte bli bättre! Du får gärna skicka receptet på den goda limpan du bakat! /Kramiz från familjen Öberg/Burman i Lakafors!