19 maj, 2008

En grå måndag...

Nu är strejken inne på 5:e veckan (!) men "bara" 3:e för oss i Norrbotten. Det är väldigt tyst från alla håll men medlarna träffas nu varje dag.
Imorgon och på onsdag har vi styrelsemöte i Luleå och det ska bli kul att träffa alla i styrelsen och få höra hur de har det.

Idag har vi fått en inneboende, Elins kompis Linn ska sova här i veckan eftersom hennes föräldrar är på semester, det ska bli roligt =)

Just nu känns det som en tung period. Barnen bråkar mest hela tiden om vem som ska hålla våran söta kanin först. Jag blir snart GALEN av allt bråk och gnäll!!
Det som oxå känns jobbigt är att jag inte har mycket att komma med till mina medlemmar utan informationen blir ofta "inget nytt om avtalet". Jag hoppas att det snart blir ett BRA bud som vi kan arbeta med lokalt för att de flesta ska känna sig nöjda.

Vädret är inte heller mycket att hurra för, för visst är det så att ALLT känns bättre när solen skiner och det är varmt ute, speciellt i mitten på MAJ!!

Idag blev inlägget väldigt pessimistiskt men så kan det va´ ibland, eller...

Ha en fortsatt trevlig måndagskväll!

Kram på er från Anna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland är det motvind och tungt, men det är ok att tycka så också. Jag vet att du gör ett bra jobb, men det kanske inte känns så kul att inte kunna ge bra och ny info. Men det borde medlemmarna förstå, de vet ju att det går trögt. Jag hoppas också att Ni får detta löst så att alla blir ok-nöjda.
Här i Luleå är det sjukstuga. Kevin är frisk nu, men jag åkte dit igår kväll så jag är hemma idag. Bläää, har tagit tablett och ska gå och sova.
Tänkter på dig vännen!

KRAM från mig,
Eivor
www.eivor.blogg.se

Anna-Leena sa...

Hej!
Hur går det med strejken?
Jag har en utmaning i min blogg om du har tid att ta dej an den.
Kram Anna-Leena.