05 maj, 2008

Oj, oj, oj vad tiden går! Det blir långt mellan gångerna som det skrivs nåt...

Idag kl 12.00 började strejken för Norrbottens del. Det har varit intensiva veckor med mycket information till de berörda sjuksköterskorna, röntgensjuksköterskorna och biomedicinska analytikerna. Jag har träffat så mycket nya människor och fått ett ansikte till personer vars namn jag bara hört. Jag blev dessutom intervjuad av en reporter från PT!

Vi har haft en manifestation i Luleå i slutet på april och det var häftigt att gå i tåg genom stan och skrika "UTAN OSS INGEN DIAGNOS", "VI JOBBAR FÖR LIVET DET TAS FÖR GIVET" m.m.

Nog om jobbet...

Valborgsmässoafton var vi i Nalovardo för sista gången denna säsong. Vi har "somrat" där uppe och tagit hem husvagnen och skotern och allt som ska hem. Nu är det sommarcamping som hägrar!

I helgen har vi varit på 30-års fest. Det var mycket trevligt med god mat och roliga lekar och trevliga människor.
Igår for jag och Johanna till Eivor för att scrappa. Vi var 5 st (Annelie och Viktoria), det var jätte trevligt, vi satt från kl 11.00 till 20.00!!!! Detta MÅSTE vi göra om tjejer!

Ha en fortsatt trevlig kväll.

Kramisar från Anna

1 kommentar:

Anna-Leena sa...

Hej hopp!
Härligt med sommar camping har ni nåt speciellt ställe ni brukar åka till??.
Det lät mysigt att sitta & scrappa i flera timmar jag vet inte minn scrapp lust har totalt försvunnit men jag har gjort lite kort.
Du måste lägga upp dina alster så jag får se vad du gjort för fint.
Ha de bra kram Anna-leena.